‏‏ ריפוי בעיסוק בהתפתחות הילד
אדם לאדם - אדם אדם לאדם - אדם
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

ריפוי בעיסוק בהתפתחות הילד

שירות הריפוי בעיסוק במרכז להתפתחות הילד נועד להקנות לילד המטופל יכולות המאפשרות תפקוד ועצמאות מרביים. המטרה היא לסייע לילד להיות מעורב ושותף פעיל בעיסוקים בעלי מטרה, משמעות וחשיבות עבורו.
תהליך מתן השירות בריפוי בעיסוק כולל מיון, הערכה ואבחון והתערבות למטרות מניעה וקידום בריאות.

 

אוכלוסיית יעד להפניה להערכה של ריפוי בעיסוק בהתפתחות הילד
• ילד עם אבחנה של הפרעה התפתחותית סומאטית (לדוגמא, CP, פיגור שכלי, תסמונות שונות).
• ילד עם אבחנה של ASD או חשד לאבחנה של ASD
• ילד שאינו סובל מהפרעה התפתחותית סומאטית, מגיל לידה עד 9, כאשר קיימים קשיים או חשד לקשיים בהשתתפות (PARTICIPATIN ) באחד או יותר מתחומי העיסוק על רקע ליקוי מוטורי, סנסורי, קוגניטיבי, מיומנות תקשורת או השילוב ביניהם בהשוואה לילדים בני גילו ובהתאם לדרישות הסביבה (לדוגמא, ילדים עםDCD, וויסות חושי, ADHD, על רקע פגות או כל איחור התפתחותי אחר(. תחומי העיסוק הם: תפקודי יום יום- ADL IADL, למידה, משחק ופנאי והשתתפות חברתית.

 

תהליך ההערכה והאבחון בריפוי בעיסוק
זיהוי הגורמים המאפשרים או המעכבים התפתחות תקינה ותפקוד בהתייחס לסדרי העדיפויות של הילד ומשפחתו, כולל שימוש בכלי הערכה סטנדרטים ושאינם סטנדרטים. קביעת צורך בהתערבות ריפוי בעיסוק וקביעת מטרות טיפול תפקודיות ותכנית התערבות.

 

תהליך ההתערבות בריפוי בעיסוק
תהליך הטיפול מנוהל בשיתוף עם הסביבה הטבעית של הילד, לרבות משפחתו וסביבתו החינוכית. הטיפול נשען על עקרונות של גישת הלקוח במרכז וגישה ממוקדת משפחה. תהליך הטיפול הינו דינאמי ומושתת על אינטראקציה מתמדת בין הערכה, התערבות ובדיקת תוצאות מדידות המוגדרות בזמן.

 

 

שלבי הטיפול של ריפוי בעיסוק
קביעת מטרות טיפול תפקודיות על בסיס ממצאי האבחון בשיתוף עם ההורים, הצוות הרב מקצועי וגורמי חינוך ובניית תכנית התערבות הכוללת את מסגרת הטיפול, תדירות ומשך הטיפול בהתאם לחומרה ומורכבות הקושי ומתכונת ההתערבות (פרטני, קבוצתי, משותף עם עוד אנשי מקצוע).

 

עבור לתוכן העמוד