אדם לאדם - אדם אדם לאדם - אדם
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

מידע למשפחות ולמבקרים ביחידה.

משפחות ומבקרים יקרים,

 

יקירכם מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי או נשימתי. מידע זה יפרט בפניכם את סדר היום במחלקה, הפעילות ביחידות והמכשור המאפיין את היחידות. אנו מודעים לחרדה אותה אתם חשים ברגע זה, ולכן נעמוד לרשותכם לעדכון שוטף במצבו הבריאותי של יקירכם.


ביחידות לטיפול נמרץ מאושפזים מטופלים במצבים מורכבים העלולים לסכן את חייהם ונזקקים להנשמה, השגחה ומעקב רפואי וסיעודי צמוד ו/או טיפול נמרץ ממושך.
השינויים במצבם של החולים לעיתים מהירים, פתאומיים ובלתי צפויים ודורשים טיפול דחוף שאינו סובל דיחוי, הגורם לעיתים לשינוי בסדר היום המתוכנן.


הצוות המטפל בטיפול נמרץ כולל:

רופאים
אחיות
טכנאי הנשמה
עובדת סוציאלית
דיאטנית
פזיוטרפיסט
אנשי מנהל ומשק ולעיתים מתנדבים אשר משתפים פעולה מלא על מנת לתת את הטיפול הדרוש במקצועיות וביעילות המרבית.


קיימת נוכחות קבועה של הצוות המטפל 24 שעות ביממה, לכן אין פעמוני קריאה ליד מיטות החולים.

 

ביקורי משפחות:

בגלל אופייה המיוחד של העבודה בטיפול נמרץ, מורכבות החולים והטיפול בהם, בני משפחה יכולים
לשהות ליד מיטת החולה רק בשעות הביקור המיועדות לכך.
לעיתים בגלל פעילות דחופה ובלתי צפויה אנו נאלצים לדחות ו/או לשנות את שעות הביקור,אתכם הסליחה.

 

שעות הביקור הינם:

 

צהריים: 12:00-13:00
אחה"צ: 16:00-16:30

ערב: 19:00-20:00

בני המשפחה והמבקרים מתבקשים ללבוש חלוק שיינתן בכניסה למחלקה, כדי למנוע העברת זיהומים.
רק שני מבקרים בלבד רשאים להימצא בו זמנית ליד מיטת יקירכם.
ילדים מתחת לגיל 13 לא יורשו להיכנס מחשש להדבקות במחלות.

מסירת מידע על מצב החולה:
ניתן לקבל מידע מרופא היחידה אודות מצב החולה בין השעות 12:00 עד 13:00

במשך היממה ניתן להתקשר לטל 04-9107731 או לטלפון 04-9107685 לקבלת מידע כללי בלבד בשל חוק הגנת זכויות החולה, משום שלא ניתן לזהות בוודאות את המטלפן.

שיחה עם עובדת סוציאלית
ניתן לשוחח עם העובדת הסוציאלית בשעות הביקור בצהריים, וכמו כן ניתן לקבוע פגישה עימה בשעות
הבוקר על-פי תיאום מראש, מספר טלפון: 04-9107731

התנהגות בני משפחה:
כל חולה ביחידה זקוק למנוחה, יש להקפיד על שקט וסדר, לידיעתכם גם כאשר יקירכם מונשם במכשיר
הנשמה ואינו מסוגל לדבר מותר לדבר אליו, ללטפו, ללחוץ את ידו, להרטיב לו שפתיים ולנגב זיעה. כל
אלה יכולים לתרום להרגשתו הטובה.

אין להאכיל או להשקות את המטופל ללא אישור מהצוות.
רצוי להביא כלי רחצה אישיים, דאודורנט, סכין גילוח, קרם גילוח, בושם, מסרק ורדיו עם אוזניות.

השימוש בטלפון סלולארי ביחידה אסור בהחלט.

 

חפצי ערך וחפצים אישיים: עם קבלת החולה ליחידה הנכם מתבקשים לקחת חפצי ערך וחפצים אישיים, משום שאין ארונות אישיים לחולה בשל המכשור הרב סביבו.
כשאין בני משפחה, חפצי הערך של החולים מופקדים בכספת ביה"ח הנמצאת במשרד קבלת חולים.

המכשור האופייני בטיפול נמרץ:
החולה מוקף בציוד ומכשירים אלקטרוניים מתוחכמים ומתקדמים רבים העוזרים לנו לעזור ולטפל
בחולה שהוא הנושא המרכזי של עיסוקינו.

 

בהתקרבך אל יקירך תראה מספר מכשירים מיוחדים שעליהם נפרט במספר מילים להבנה כללית:
מכונת הנשמה: מכונה המחוברת לחולה, לעזרה ולהקלה בנשימה, באמצעות צינור פלסטי המוכנס דרך האף או הפה לקנה הנשימה. צינור זה מונע זמני את יכולת הדיבור של החולה.
מסכת חמצן/משקפי חמצן: צינור פלסטיק המספק לחולה חמצן כאשר החולה נושם בכוחות עצמו. לרוב מחובר לכל חולה צינור כזה בעיקר לאחר ניתוקו ממכשיר ההנשמה.
מוניטור: מכשיר לניטור סמנים חיוניים כמו: דופק לב, א.ק.ג, לחץ דם, חום גוף, מספר נשימות ומדדים נוספים. המוניטור מחובר לחולה באמצעות שלוש אלקטרודות (או יותר) המודבקות על חזה החולה.
הנתונים מוצגים בצורה ברורה ממושכת ובזמן אמיתי כך שהמידע זורם ללא הפסקה.
משאבת נוזלים: משאבה אלקטרונית הדוחפת כמות מתמיסת העירוי הכוללת, לפי הקצב הרצוי. ברוב הפעמים יש צורך להשתמש במספר משאבות.
מכשיר לחימום החולה: מכשיר על בסיס סדין חלול המאפשר תנועת אוויר חם לשינוי חום גוף החולה לפי הצורך. בעליית חום לעיתים נעזרים במאוורר לקירור החולה.
צינור זונדה: צינור המוחדר דרך האף או הפה לתוך הקיבה דרכו מתנקז תוכן הקיבה ו/או באמצעותו מקבל החולה מזון ותרופות לפי הצורך.
קטטר שתן: צינור המוחדר לשלפוחית השתן ומאפשר מדידת כמות השתן.
נקזים: צינורות פלסטיים המוחדרים לגוף החולה לאחר ניתוחים או חבלות לצורך ניקוז הפרשות או דם המתחברים לבקבוק ואקום או שקית אליהם מתנקזות ההפרשות.
אזעקה: במקרה של ניתוק החולה ממכשיר הנשמה, מוניטור, משאבת נוזלים, ו/או שינוי בנתוני ההנשמה, המכשור ישמיע אות התרעה לתשומת לב הצוות.


  • לרשותכם:
    אולם המתנה: בכניסה ליחידה נמצא אולם המתנה, מטבחון המשרת את כל המשפחות, יש לשמור על הסדר והניקיון.

    קפיטריה:קיימות כמה קפיטריות ברחבי המרכז הרפואי לגליל:

    בקומת הכניסה בבניין הכירורגי פועלות בין השעות 07:00-17:00
    וכמו כן פועלת קפיטריה נוספת בכניסה הראשית המרכז הרפואי לגליל.
  • בית כנסת: נמצא במבנה האשפוז המרכזי בקומת הכניסה ליד המעליות.


    מבקר יקר!
    הקפדה על שעות ביקור הן לטובת המאושפז ואפשרות לטיפול מיטבי.
    צוות המחלקה עומד לרשותכם בכל עת ובכל פניה על מנת לעזור ולהקל ככל שניתן.
    צוות טיפול נמרץ מודה לכם על שיתוף הפעולה מאחלים לכם וליקירכם החלמה מהירה.
     
עבור לתוכן העמוד